Isabella, τι σημαίνει IN-EDIT?

» 
Η Isabella Longo, International Coordinator & Project Manager του IN-EDIT, απαντάσει σε 5+1 κρίσιμα ερωτήματα
- Τί σημαίνει IN-EDIT τελικά;
- “IN-EDIT” σε πολλές γλώσσες σημαίνει “υπό επεξεργασία” ή “αδημοσίευτο”. Όταν ξεκίνησε το πρότζεκτ, πριν 13 χρόνια, η ιδέα ήταν να παρουσιάζει ντοκιμαντέρ πρώτης προβολής.. Χρόνο με το χρόνο το φεστιβάλ μεγάλωνε και προτεραιότητα δεν ήταν πια να έχει μόνο πρεμιέρες, αλλά να προβάλει σπουδαία ντοκιμαντέρ που λένε σπουδαίες ιστορίες. Σε κάθε περίπτωση, το όνομα του πρότζεκτ, δεν έχει σαν σκοπό να εξηγήσει περί τίνος πρόκειται. Οι ιδρυτές του είχαν σαν σκοπό να δημιουργήσουν περιεχόμενο για αυτό το όνομα και ο στόχος έχει απόλυτα επιτευχθεί! Το κοινό του φεστιβάλ, ακούγοντας “IN-EDIT”, δεν αναρωτιέται πλέον για τη σημασία του ονόματος, αφού η ταυτότητα του φεστιβάλ, είναι κάτι πέρα από αυτό.
 
- Το IN-EDIT ξεκίνησε στη Βαρκελώνη αλλά μέσα σε 13 χρόνια, διοργανώθηκε σε 8 ακόμη χώρες. Ποιές είναι οι διαφορές της διοργάνωσης σε κάθε πόλη;
- Προτιμώ να μιλήσω για τις ομοιότητες. Ακόμη και αν το φεστιβάλ κάθε χρόνο διοργανώνεται σε πολλές διαφορετικές πόλεις, σε διαφορετικές ηπείρους, το κοινό είναι σχεδόν το ίδιο, σε κάθε έκδοση. Περιμένοντας στην ουρά των εισιτηρίων κάθε έκδοσης, παρατηρώ τους ανθρώπους και τα ρούχα τους, τα μαλλιά τους, τα πρόσωπά τους, μοιάζουν, είναι εντυπωσιακό! Αυτή είναι η δύναμη της μουσικής, νομίζω. Σχετικά με τις διαφορές τώρα, νομίζω ότι η πιο προφανής είναι η συγκεκριμένη τοποθεσία. Σε κάποιες πόλεις κάνουν προβολές σε ανοιχτούς χώρους, σε κάποιες άλλες πρωινές προβολές ενώ σε κάποιες άλλες, ολονύκτιους μαραθωνίους προβολών. Οι διαφορές κυρίως εξαρτώνται από το κλίμα και τις συνήθειες των ανθρώπων που αγαπούν τον κινηματογράφο και την μουσική.
 
- Βαρκελώνη, Σαντιάγο, Μπογκοτά, Βερολίνο, Σάο Πάολο, Θεσσαλονίκη.. ποιός είναι ο επόμενος προορισμός του IN-EDIT;
- Στη Λατινική Αμερική, έχουμε μεγάλη επιτυχία! Εκτός από τις γνωστές εκδόσεις, ετοιμάζονται οι πρώτες εκδόσεις του Περού και του Εκουαδόρ αλλά και η επιστροφή της Αργεντίνικης έκδοσης του IN-EDIT. Από την άλλη, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν δείξει ενθουσιασμό για το φεστιβάλ οπότε είναι πολύ πιθανό μέσα στον επόμενο χρόνο να δούμε την πρώτη έκδοση του IN-EDIT στην Ιταλία, την Ολλανδία, την Ελβετία και ίσως κάποια άλλη χώρα της δυτικής Ευρώπης..
 
- Ποιό είναι το αγαπημένο σου ντοκιμαντέρ;
- Για να δούμε.. δεν θα διαλέξω κάποιο ντοκιμαντέρ για έναν καλλιτέχνη, αφού η επιλογή μου θα προκύψει κατευθείαν από τις προσωπικές μου προτιμήσεις. Κοιτάζοντας τη μεγάλη συλλογή του IN-EDIT, νομίζω ότι πραγματικά αγάπησα μερικά από τα κλασσικά ντοκιμαντέρ του. Το πρώτο είναι το ‘Soul Train’, η ιστορία ενός από αυτά τα πετυχημένα τηλεοπτικά σόου που αποκάλυψε την μαύρη μουσική στο mainstream αμερικανικο κοινό. Άλλο ένα ντοκιμαντέρ που θα ήθελα να αναφέρω είναι το “NY 77”, μία συναρπαστική αποτύπωση του πώς η μουσική (και κοινωνική) ζωή της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του '70, επηρέασε την παγκόσμια μουσική τα χρόνια που ακολούθησαν. 
 
- Ποιό ντοκιμαντέρ θα ήθελες να δεις στο μέλλον στο IN-EDIT;
- Αν λες για ένα ντοκιμαντέρ που δεν υπάρχει ακόμη, υπάρχουν τόσες πολλές ιστορίες να ειπωθούν που είναι δύσκολο να διαλέξω μόνο μία. Αν σκεφτώ μία ταινία για κάποιον καλλιτέχνη/συγκρότημα, ανυπομονώ να δω μία ταινία για τον Mike Patton και τα πολυπρόσωπα πρότζεκτ του.. Ή για τον Matthew Herbert.. Ή ένα ειλικρινές ντοκιμαντέρ για τη Μαντόνα;! Αν πάλι σκεφτώ ένα ντοκιμαντέρ για ένα μουσικό είδος, θα ήθελα πολύ να δω ένα ντοκιμαντέρ για τη bossa nova, τη latin jazz, την industrial μουσική.. Και πάλι όμως, τα ντοκιμαντέρ που περισσότερο με ενθουσιάζουν κάθε φορά, είναι κάποια που δεν μπορώ καν να φανταστώ. Οπότε προτιμώ να εμπιστεύομαι τους σκηνοθέτες που τόλμούν να αφηγηθούν άγνωστες ιστορίες και συγκινούν κάθε ακροατήριο. Ας πούμε, προτιμώ να ποντάρω στην τύχη, περιμένοντας έναν άγνωστο και απρόβλεπτο τίτλο.
 
- Και κάτι τελευταίο! Κιθαρίστας ή ντράμερ;
- Μμμ.. κιθαρίστας;! Αλλά ελπίζω ότι κανένας δε θα μου ζητήσει ποτέ να γίνω ο δικός του κιθαρίστας!! Τότε μάλλον θα ήμουν η πρωταγωνίστρια του ανύπαρκτου (ακόμη) ντοκιμαντέρ για τους εκατομμύρια φίλους της μουσικής που δεν έχουν πιάσει όμως ποτέ μουσικό όργανο στα χέρια τους, αλλά ένα τυχαίο γεγονός τους έκανε πραγματικούς μουσικούς!
1    |   2    |   3    |   4    |   5    |   6    |   7   >  >>>